نسخه مناسب چاپ
نسخه مناسب ذخيره
ارسال به ايميل ديگران
ارسال به ياهو مسنجر
نظرات [0]
اندازه متن: +  -
تعداد بازديد: 1
معرفي كتاب: مقدمه¬ای بر علوم اعصاب تربیتی
معرفي كتاب: مقدمه¬ای بر علوم اعصاب تربیتی دكتر علي نوري
علوم تربيتي
1394



کتاب مقدمه­ای بر علوم اعصاب تربیتی یکی از منابع معتبر و سودمند در حوزه علوم اعصاب تربیتی است که به همت کاترین پاتن و استیفان کمپل و توسط جمعی از متخصصین تاثیر گذار رشته مطالعات عصب- تربیت تدوین شده است. این کتاب اخیرا با ترجمه علی نوری (عضو هیئت علمی دانشگاه ملایر) توسط انتشارات دانشگاه ملایر منتشر شده است.

 

این کتاب مروری بر تعدادی از نوآوری­های اخیر، در یک قلمرو پژوهشی نوین است که به آن علوم اعصاب تربیتی[1] اطلاق می­شود. علوم اعصاب تربیتی دانشی در حال پیشرفت است که رسالت اساسی آن بهبود پژوهش و عمل تربیتی در پرتو بهره‌گیری از ترکیب نظریه­ها، روش­ها و فنون علوم اعصاب با پژوهش و نظریه تربیتی است. نویسندگان این کتاب کوشیده­اند تا به تحلیل برخی از مفاهیم و موضوعات اساسی مرتبط با علوم اعصاب تربیتی بپردازند. عمده­ترین این موضوعات عبارتند از: 1). راهبردها، اهداف و چشم­اندازها، 2). نظریه­ها، روش­ها و همکاری­ها، و 3). چالش­ها، یافته­ها و دلالت­های بالقوه و واقعی برخاسته از این نوآوری­ها. به این ترتیب، تاکید عمده مجموعه حاضر بر راهبردها، روش­­ها و دلالت­های عملی یافته‌های اخیر پژوهشگران برای نظریه و فلسفه تربیتی و همین طور پژوهش تربیتی و تدریس معطوف گشته است.



[1]. Educational Neuroscience