موضوعات

مطالب آخرین شماره


آمار و اطلاعات

بازدید امروز:
بازدید دیروز:
بازدید از ابتدا:
RSS | RSD | ATOM
برنامه درسی رشته ذهن، مغز و تدریس، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه جانز هاپکپنز
دوره کارشناسی ارشد ذهن، مغز و تدریس برای معلمان، مدیران مدارس و سایر علاقمندانی طراحی شده است که درصدد اکتشاف پیوندهای بالقوه میان علوم اعصاب، علوم شناختی و تربیت هستند. مدیریت این گروه در حال حاضر با دکتر مریل هاردیمان،...
نکاتی پیرامون تأسیس دوره کارشناسی ارشد علوم شناختی- ذهن، مغز و تربیت در پژوهشکده علوم شناختی
دوره کارشناسی ارشد «علوم شناختی-ذهن، مغز و تربیت» از مهر 1392 در پژوهشکده علوم شناختی ارائه خواهد گشت. در همین ارتباط مصاحبه ای با آقای دکتر محمود تلخابی عضو هیئت علمی پژوهشکده انجام شد که در ادامه خلاصه شده است:...
فراتر از اصول و مفاهيم يک رشته
عظیمه سادت خاکباز انديشه اين نوشته به آن جهت به ذهنم رسيد که حس کردم در لابلای رساله دکتری ام مطالبی را حاصل کردم که محدود کردن آن به صفحات رساله و جلسه دفاعيه بسيار ناپسند است. هر کدام از...
ضرورت توجه به پشتیبانی آموزشی در محیط های یادگیری الکترونیکی
خانم لادن بهروج، دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه بوعلی سینا، همدان یادگیری الکترونیکی به مجموعه فعالیت های آموزشی اطلاق می گردد که با استفاده از ابزارهای الکترونیکی اعم از صوتی، تصویری، رایانه ای، شبکه ای و مجازی و...صورت...
بررسي تاثير عوامل مدرسه اي در افت تحصيلي دانش آموزان
اين سخنراني توسط دكتر اشرف السادات شكرباغاني در همايش تربيت و نهادهاي اجتماعي: خانه مدرسه، محله در دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي دانشگاه تهران در تاريخ يكشنبه 3/1/91 ارائه شد.  چكيده اين مقاله برگرفته از تحقيقي است كه  به كنكاش...
مقاله
بررسي تطبيقي عنصر محتوا در برنامة درسي آموزش عمومي علوم ايران و چند كشور جهان اين مقاله  توسط جعفري هرندي, ميرشاه جعفري و لياقتدار در فصل نامه علمي پژوهشي دانشگاه فردوسي مشهد (پژوهش‌نامه مبانی تعلیم و تربیت، مطالعات تربيتي و...
فراخوان جایزه انجمن ترويج علم
  فراخوان جایزه بهمن بیگی (معلمان مروج علم در مناطق محروم) 1391 انجمن ترویج علم ایران با هدف قدردانی از كوشش های معلمان مروج علم در مناطق محروم،كه در زمینه تشویق آموزندگان به ارتقای بینش وتفكر علمی فعالیت داشته اند...
ارزشيابي از برنامه درسي كتاب هاي جديدالتاليف 2 و 6
معاونت پژوهشكده برنامه ريزي درسي و نوآوري هاي آموزشي جناب آقاي دكتر محمد حسني اعلام كردند كه طرح هاي ارزشيابي از برنامه درسي كتاب هاي جديدالتاليف 2 و 6  كه براي پايه هاي دوم و ششم آموزش عمومي براي اولين...
جایگاه معلم و صلاحیت های آن در برنامه های درسی تربیت بدنی مدارس
دكتر محمد جوادي پور، عضو هيئت علمي پژوهشگاه تربيت بدني و علوم ورزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري فاطمه شفيع زاده، كارشناس ارشد مديريت ورزشي مقدمه در دنیای پیچیده امروز هیچ کس بی­نیاز از تعلیم و تربیت نیست و...
جلسه دفاع از رساله دکتری
 علی ستاری با موضوع: بررسی و نقد برنامه فلسفه برای کودکان (P4C)با مبانی فلسفی تربیت اسلامی استاد راهنما: دکتر محمدرضا شرفی اساتید مشاور: دکترخسرو باقری و دکتر فاطمه زیبا کلام چکیده: مساله اصلی این پژوهش فقدان نقد در مبانی فکری...
جلسه دفاع از پایان نامه
 مصطفی هدایتی با موضوع: تاثیر داستانهای فکری بررشد مهارت های اجتماعی کودکان 5 – 6 ساله پیش دبستانی های شهر رشت در سال تحصیلی 90-89 استاد راهنما: دکتر ایراندخت فیاض استاد مشاور: دکتر یحیی قائدی چکیده: پژوهش حاضر در پاسخی...
جایگاه فلسفه برای کودکان در ارا اسمیت و کندرسه
برگرفته از مقاله :کندرسه و اسمیت در تربیت و آموزش مترجم: افسانه زارعی اسمیت نیز در ابتدای کتاب ثروت ملل به این نکته اشاره می کند که همه بچه ها ظرفیت فیلسوف شدن را دارند تفاوت میان فیلسوف و...
جلسه دفاع از پایان نامه
فاطمه موسوی با موضوع: پژوهشي در بنيادهاي متافيزيكي برنامه آموزش فلسفه به كودكان استاد راهنما : دکتر یحیی قائدی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت معلم استاد مشاور:دکتر محمد حسن برهانی فر استاد داور:دکتر منیره سید مظهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد...
مباحث مربوط به رسم‌الخط زبان فارسی تاجیکی در تاجیکستان از سر گرفته شد
همزمان با سالروز تصویب قانون زبان فارسی مباحث مربوط به رسم‌الخط زبان فارسی تاجیکی در تاجیکستان از سر گرفته شد دولت، مردم و اندیشمندان تاجیکستان از بیستمین سال روز رسمی شدن "زبان فارسی تاجیکی" در این کشور در حالی تجلیل...
تلاش ایران برای ثبت زبان فارسی به عنوان هفتمین زبان رایج جهان
تلاش‌های ایران برای ثبت فارسی به عنوان هفتمین زبان رایج بین‌المللی با همکاری رایزنان فرهنگی ایران در افغانستان و تاجیکستان آغاز شد. چندی پیش محمدباقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از تصمیم این سازمان برای همکاری با نهادهای...
چكيده مقاله
جهانی شدن فرایندی اجتناب ناپذیر، که تمام ابعاد زندگی انسان را تحت تاثیر و تحول قرار داده است، آموزش و پرورش و به ویژه آموزش عالی سنگ بنای توسعه و یکی از نهادهای مهم و اثرگذاری است که در فرایند...
چشم‌انداز عمل: تدریس به عنوان تصمیم‌گیری
رحمت الله خسروی تحقیقات متعدد در آموزش ریاضیات نشان مي‌دهند که متغیر‌های زیادی در فرایند یادگیری شاگردان درگیر مي‌شوند، و شرطی سازی زمینه‌اي (خواه یک کلاس شاگردان زیادی داشته باشد یا نه، رئوس مطالب پیگیری شود، تعامل با همکاران و...
ماهیت یادگیری مشارکتی حرفه‌اي در فضای مجازی:
مطالعه موردی ایمیل گروهی گروه پركتیکال مطالعات برنامة درسی ایران دكتر خلیل غلامی گاه‌شناسی ایدة پژوهش ایدة ابتدایی این پژوهش بر اساس علاقة شخصی محقق به نقش تکنولوژی‌های تعاملی مانند وب 2.0 و ایمیل‌هاي گروهی در توسعة یادگیری‌هاي مشارکتی...
خودمردم‌نگاری و آموزش:
شكل‌گيري مسئلة پژوهش يك دانشجوي دكتري دكتر زهرا نیک نام بخش اول: این نوشتار به شيوة «خودمردم‌نگاری» ، به عنوان گونه‌اي از پژوهش کیفی مورد توجه در مطالعات برنامة درسي، نگاشته شده است. محرك و مشوق اصلي نويسنده براي...
برنامه درسي برنامه درسي
نوشتة ويليام شوبرت ترجمه و تلخيص: عظيمه سادات خاکباز به عنوان يک استاد برنامة درسی، اغلب از معلمان خواسته‌ايم در تجارب يکديگر شريک شوند و بياموزند اما خودمان چقدر اين کار را انجام داده‌ايم؟ در اينجا من مي‌خواهم تجربه سفر...